21. Ett annat ögonblick

Det ögonblicket som jag befinner mig i nu känns inte allt för bra, jag tycker att dagarna är lååånga och innehållslösa.
Jag förstår inte att jag som har så mycket glädje och energi inte ska kunna hitta ett jobb.
Jag älskar ju att jobba, jag vill ju inte ha det såhär jag vill att mitt liv ska vara händelserikt och roligt.

Jag vill kunna se tillbaka på mitt liv och kunna tänka att jag är nöjd, jag är nöjd med vad jag har åstakommit och vad jag har gjort av mitt liv. Just nu känns allt bara såå långt borta.

Min längtan om att få ett jobb så att jag senare har möjlighet att köpa ett hus, byta bil, ja till och med gifta mig allt känns så hemskt långt borta.

Att varje kväll sitta och fundera, Hur länge ska jag vara arbetslös?, kommer mina drömmar någinsin att bli uppfyllda?
Min dröm om att få stå tillsammans med min älskling och säga ja till varandra och känna mig vackrast i hela världen även om det bara är för en dag, kommer det att bli verklighet?


Ja det finns så mycket frågor som jag har, jag önskar att det fanns någon som hade alla svaren.
Jag önskar att det fanns någon som sa hur jag skulle gå tillväga.

Det enda jag vet det är att jag lever just nu och ut ifrån det får jag ta mig fram på bästa sätt.


Kommentarer
Postat av: Anna

Förstår att du funderar och tänker. Det gör jag också ibland. Skickar lite styrkekramar! Allt löser sig på något sätt!



Nu ska jag ha en lugn och skön hemmakväll, kanske drar igång en film lite senare eller kanske några avsnitt av Sex and the city.



Kramar.

2011-01-19 @ 18:40:45
URL: http://lansanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin blogg!

2011-01-19 @ 19:42:38
URL: http://paulineart.blogg.se/
Postat av: Madde

Med vilja kommer man långt

2011-01-19 @ 20:53:26
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: pauli

haft en bra dag?

kram

2011-01-19 @ 20:57:52
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Lisa

du kanske ska plugga lite på högskolan så får du tusen fler möjligheter? :)

Kram

2011-01-22 @ 17:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0