Vikt ned/upp gång


Jag och älskling har börjat äta annorlundare än var vi brukar för att försöka må bättre och för min del minska lite i vikt, slippa ha ont i magen jämt motionera varje dag.

Älskling ska gå upp i vikt eftersom han behöver det.

Detta åt jag innan vi började med detta:

Frukost: Oboy, och 2 grova mackor

Lunch: Oftast ingenting, ibland rester eller oboy och mackor igen.

Mellanmål: Vatten och någon kaka kanske chokladboll eller annat.

Middag: Olika men inte så mycket grönsaker.

Kvällsmål: Te och sockerkaka eller annat gott (äckligt!!)


Det vi har infört nu är att jag ska äta:

Frukost: Te, 2 grova mackor, eller gröt och en 1 flaska vatten (ca 1/2 l) och en morot.

Lunch: Rester från dagen innan eller havregrynsgröt,ca 1/2 l vatten och en morot.

Mellanmål: Ett glas mjölk eller en smoothie och en morot.

Middag: Bra och varierad kost helst en hel del grönsaker även 1-2 glas vatten.

Kvällsmål: Te, 2 grova mackor, ca 1/2 l vatten och en smoothie gjord på yoghurt och hallon.


Jag tycker att jag börjar må mycket bättre, känner mig piggare och orkar mer.

Ikväll ska vi ut och promenera i rask takt och imorgon blir det en springtur.

Har ni några bra tips på god mat som är bra mat eller andra bra recept hör gärna av er..

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Allt är bara bra med mig. Låter bra att ni ska äta nyttigare :D

Kram

2011-04-11 @ 16:37:07
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag vet inte vad ni har för pålägg på mackorna men jag tycker ni verkligen ska kämpa för att få i er mycket protein i form av ägg, keso, kesella, kalkon, skinka, kyckling osv osv. Då är man mätt längre och det är bra för hela kroppen eftersom det är vad kroppen består av, protein. :)

2011-04-11 @ 20:28:55
URL: http://www.livethoslisa.se
Postat av: Frida - Mamma till Elsa

Ja det är ju det. Men sånt har jag svårt för. Jag bestämmer mig sen håller det max en vecka ;)

Kram

2011-04-12 @ 21:32:00
URL: http://allgren.blogg.se/
Postat av: viktoria

Va bra att äta nyttigare:) Men du behöver väl inte gå ner i vikt tjejen ?

Ta hand om dig, kram!!

2011-04-26 @ 20:01:11
URL: http://enlivsblandning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0