Svenska Filmer

Filmdag idag

Har kollat på 3 filmer

Första filmen var Underbara Älskade

"Underbara Älskade" är en film om en ovanligt varm sommar, den första kärleken, en bilolycka, en lanthandel, om en pappa och hans son, en gisten eka och om människans enorma kraft att resa sig upp och gå vidare. "Underbara Älskade" är en hyllning till livet.

Jag gillar den här filmen den är känslostark och en bra svensk film, med skådespelare som Michael Nyqvist och Anastasio Soulis i spetsen

+++

Den andra fimen som jag kollade på var Ciao Bella

Mustafa Moradi är en sextonårig kille från Lerum. Han längtar efter en tjej. Problemet är bara att alla tjejer bara vill vara hans kompis. Men så uppenbarar sig en genial idé: han låtsas helt enkelt vara italienare. På Gothia Cup. En värld av möjligheter öppnar sig. På andra sidan stan är Linnea på jakt efter en kille med stil, mod och brinnande passion. Inte det lättaste att hitta hemma i Sveriges absolut fulaste och tråkigaste förort. Vem vet vad som hade hänt om hon inte träffat världens mest romantiska italienare, "Massimo".

Den här filmen är underbar, jag gillar den verkligen..

+++++

Den tredje filmen som jag kollade på var Fjorton Suger

Fjortonåriga Emma är en jävligt cool tjej som håller på att byta umgänge från sin småtjejkrets till storebrorsans äldre gäng. Det är en helt annan värld och Emma råkar riktigt illa ut. I det hemska gränslandet mellan att vara liten och stor träffar hon den tafatta skejtaren Aron och försöker reda ut vem hon egentligen är. Det är en mörk kärlekshistoria och en resa tillbaka till relationen till hennes bror. En tonårs-berg-och-dal-bana med mycket fest, sorg och kärlek.

En film som verkligen borde ge unga tjejer en tankeställare.
Jag gillar filmen absolut..

+++

Kommentarer
Postat av: Tess

tack så mycket för grattandet jag fick:)

har haft en toppendag med familj.

hoppas den varit lika bra för dej :)

vad händer i morgon då?

själv ska ja bara tvätta å leka med kidzen



kram

2009-03-18 @ 00:00:37
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Du Vet Inte

Fjorton suger e ju bara för klockren.. hahahha

de e bra att dom har gjort en sådan film faktis..

men dom andra har jag inte sett

2009-03-18 @ 00:12:11
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: vivi

hehe, hej hej :)

2009-03-18 @ 01:41:36
URL: http://happytees.blogg.se/
Postat av: Erika

Du har fått en utmärkelse i min blogg :)

2009-03-18 @ 07:43:25
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: isabell

vad är dagens planer då :D ?

2009-03-18 @ 08:13:44
URL: http://miniizza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0