Enkät

01. Hur länge har du bloggat?
Jag har bloggat sedan september 2007.

02. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag tyckte att det verkade intressant, och fick tips av det från mina vänner Lisa och Sarah

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Förälskade och förälskade, jag tyckte att det var roligt att läsa mina vänners bloggar.
 
04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
Det var väll lite nybörjarklass på dem, men å andra sidan kan det ju bli lite sämre inlägg nu med..:P

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Ca 10 st

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Jag läser mest dagboksbloggar men modebloggar är också intressanta tycker jag..

07. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Modeakutens blogg

08. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Måste man välja en? men den här bloggen gillar jag

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Min pojkvän gillar det väll inte särskillt mycket, övriga i familjen tror jag e rätt possitiv till det..

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det kan man ju hoppas iaf..=)

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? 
Jag självklart har man en gräns, försöker att inte hänga ut mina närmaste, lägga ut bilder osv.
 
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Personliga saker försöker jag att inte skriva om i bloggen, även bråk och tjafs försöker jag att inte skriva om.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? 
Jag söker inte alls bekräftelse, utan bloggar för min egen skull och för att jag tycker att det är roligt.
 
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja, det är möjligt men inte helt och fullt.
 

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, det har jag inte.

16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det tror jag. Mobbing verkar ju vara en sak som iaf jag tror många kan råka ut för via bloggandet.
 
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nej, tack och lov har jag klarat mig ifrån det.

18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej absolut inte.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Bloggen tar väldigt mycket tid.
Men man måste lära sig att organisera upp det så att man hinner umgås med sina nära och kära också.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jag har ärligt talat ingen aning, jag tycker ju att det är roligt och så nu men börjar man jobba och sådär kanske man tappar suget att skriva. Hoppas inte!
Nej knappast!

21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Ja!
Bloggarna tar ju redan nu stor plats i media och det känns som att alla pratar om bloggar.

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Min blogg är min egen lilla baby just nu. Älskar min blogg! Spenderar mycket tid vid datorn och bloggar. Jag vet inte direkt vad den har betytt för mig. Men det är roligt.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Det är roligt att läsa vad andra skriver, vad de har gjort och man får reda på saker som man kanske annars inte lika snabbt få reda på. Det är roligt att läsa om nytt mode och annat=)

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Linnea, kan inte komma på några fler men dom som vill gör det!
Jo Anders Love gör detta....


Kommentarer
Postat av: Starlet

Haha ja du har sannerligen funnit en karl med humor. Kul att ni båda tog er tid till detta. I won't forget. ;)

2008-04-03 @ 22:45:17
URL: http://starletspalace.blogg.se
Postat av: THEMAN

Tja babe intressant blogg måste säga att jag blev positivt överraskad?
bloggade igår om nästan samma ämne..
läs min post och kommentera om du har tid skulle va kull att höra en tjejs åsikt?

LOVE /THEMAN

2008-04-09 @ 09:47:32
URL: http://www.c-r.se/2008/04/08/tornet/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0