Besök på Malaco Leaf

Idag har jag, Sarah och Lisa varit på malaco leaf på besök det var jätte intressant och roligt...När jag gick på dagis så fick dom som va ett år äldre än mig åka till nån godisfabrik och sen det året då jag skulle få komma dit då fick vi inte åka dit...så sedan dess har jag alltid drömt om att få åka till en godisfabrik och nu har jag fått det..=)
Det var såå häftigt att se hur dom gör godiset...Vi fick också prov-smaka pin färska bilar och även Läkerol split raspberry, detta var lätt det bästa besöket som har jag varit på...
Tack för att jag fick följa med Lisa!

                                                                          
       

 Mina söööta vänner Sara och lisa och i mitten står lilla jag...
image661

The three ladies again!
  
Snyggt att Läkerol stenarna bakom oss lyser...=)

Vi fick en låda med lite godis i =)
image192

                                                                      Dagens Outfit
image193 
Top: Josefsson
Klänning: Wear it
Jeans: Thailand

Tacopaj receptet  kommer här Linnea!

Deg:
Smördegsplattor

Köttfärsfyllning:
ca 1kg nötfärs eller blandfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
3 msk tomatpuré
2 msk chilisås
1 msk soya
2 påsar taco krydda
1-2  tsk salt
2 dl vatten

Täcke:
3 tomater
2 dl créme fraiche

150 g riven ost  (ca 2-3 dl)

Gör såhär:
Fyllning: Hacka löken, stek köttfärs och lök samt pressade vitlöksklyftor tillsammans tills det fått lite färg.

Tillsätt tomatpuré, chilisås och soya. strö på kryddorna och salt. Häll på vattnet. Lät puttra tills vattnet är nästan borta, ca 10- 15 minuter. Smaka av och tillsätt ev mer av kryddorna. Häll köttfärsen i pajskalet.(lägg smördegen i botten på en ugnsfast form)
Skär tomaterna i mindre bitar, sprid ut dem över köttfärsen.

Blanda créme fraiche och riven ost.. Bred ut över tomaterna.

Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 15 minuter tills ytan fått fin färg.

Servera med sallad...

Ät!

Längsta blogginlägget hittills                                                  

Kram                                                 

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack så jätte mycke=)

2007-12-12 @ 22:23:53
URL: http://minnan.blogg.se
Postat av: Nea

thank yoooou :) blir paj på lördag! ses imon. natti

2007-12-12 @ 22:45:00
URL: http://linneagibbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0