19. Detta ångrar jag

Jag ångrar att jag gick på matfors skola när jag var liten, jag borde ha bytt skola.
Grejen är att ni är inte så många som vet det men jag var mobbad i stort sett hela skoltiden, det var ett rent helvete!!

Många har varit med om samma sak, jag tyckte att det var fruktansvärt, jag skulle kunna skriva en hel bok om allt jag har varit med om. Men det skulle typ ta flera år.

Skola har alltid varit hemsk för mig, att gå dit sitta ensam både i klassrum och i matsalen även på rasterna det var vardag för mig.
När jag gick i åttan var det värst jag var ständigt och jämt ensam, det är så sjukt jag  kommer inte ens ihåg om jag började nian eller om jag hoppade av skolan i åttan, jag tror att jag började i nian sedan efter att lärarna inte hjälpte till utan jag fick sitta inne på expeditionen och plugga gav jag upp. Jag kommer ihåg att jag packade ihop alla mina saker och lärarna sa men varför tar du med dig alla saker?
då svarade jag att jag kommer inte tillbaka hit, jag orkar inte mer.

Jag vet att jag grät varenda kväll för att jag trodde att det var fel på mig, jag vet att mamma satt inne i mitt rum på kvällarna och vi pratade och jag grät..Mamma tröstade och jag ville tillslut inte ens gå utanför dörren..

Dom människorna som har gjort mig illa är inte värd ett dugg för mig, Jag önskar att dom skulle få känna själv hur det känns att vara mobbad. Jag kommer aldrig att förlåta dom som har behandlat mig värst, det är helt enkelt omöjligt.

Jag hoppas att alla som läser detta tänker efter hur dom behandlar eller har behandlat andra människor.
Kanske fanns det eller finns det någon i din närhet som känner sig ensam och den personen skulle nog bli överlycklig ifall någon ens sa något så enkelt som ett Hej till den. Jag hade då blivit överlycklig om någon hade sagt Hej till mig.

Tack till Mamma och pappa och syster som alltid ställer upp. Tack till mormor och morfar och farfar.
Farmor var även hon ett bra stöd när hon levde..
puss och kram till er..

Kommentarer
Postat av: ♥ L A I L A ♥

Godnatt och sov gott sötnos :) <3

2010-12-15 @ 22:17:30
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Sofie

Gud vad jobbigt du måste ha haft det.. Jag kan inte säga att jag var i en liknande situation, men jag förstår precis hur du känner. Jag var inte mobbad eller så, utan jag var mer utsatt typ. Två tjejgäng på skolan, jag var i det ena, och det andra klankade ner riktigt mycket på just mig.. Hela min högstadietid var ett helvete, och jag längtade SÅ till gymnasiet... du tror inte det visade sig att dem hade sökt till samma gymnasieskola. Så nu går vi på samma skola fortfarande, men kan inte ens kolla på dem i korridoren för jag känner hur hjärtat börjar pumpa och hur ångesten kommer över det dem har utsatt mig för. det är inte värt att tänka på dem som gjort en illa ens, snäckan :)!



SV: det är bra med mig! hur är det själv? :)

2010-12-15 @ 23:09:46
URL: http://sofieforsberg.blogg.se/
Postat av: S o f i e ♥

JAPP! :D

2010-12-16 @ 08:20:21
URL: http://zirres.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

jag blev också mobbad ! ;(

fick ofta ångest och ville ta mitt liv men jag började älska livet och blev glad för första gången kände det som när jag läste koranen och insåg att jag är värd att leva ! Gud har skapat mig !

Gud gör aldrig misstag !

<3

KrAmSiSaR <3 <3 <3

;)

2010-12-16 @ 15:54:43
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: E M M A

sv: skolan, själv? :P

2010-12-16 @ 15:56:27
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/
Postat av: hedda

usch :( va tråkigt...

jag hatar också skolan..

2010-12-24 @ 16:20:20
URL: http://heddajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0