Idol

Idag är det fredag... hur underbart är inte det?
Kvällen tillbringas i soffan med att kolla på Idol..



Tycker att Robin och Kevin är bäst...
Alice har försvunnit lite tycker jag tyvärr..

Dagen har varit heeelt ok..näst sista dagen på jobbet...hur skönt som hellst..
På onsdag kl 9.00 börjar jag att jobba på Åhléns=)


Måste bara berätta om en sak som hände igår..

Igår när jag kom hem från jobbet och satt och åt plingade det på dörren..
jaha tänkte jag vem e det nu då?
så dum som jag är så gick jag och öppnade dörren (kollade först i "ögat")
såg att det stog två killar i typ 30 - 35 års åldern utanför med någonform av legitimation i handen.
dom frågade om jag hade en dammsugare..
Ja det har jag, sa jag..
får vi titta lite på den?
ja visst, sa jag

dom pratade en massa om dammsugaren och att den inte var bra osv...ni vet..bla bla bla..
sedan frågade dom om jag bodde själv.
Nej, sa jag jag bor här med min kille..
dom frågade vart han var och när han skulle komma hem och
jag sa att han skulle komma hem om typ en timme..
dom frågade ifall dom kune få komma tillbaka imorgon och visa en dammsugare.
jag kände att jag inte orkade med det och sa nej jag har lite mycket imorgon.
Ja men om vi kommer förbi vid 17.00.
Ok, sa jag (visste att Ante aldrig skulle släppa in dem igen)

Imorse när jag skulle till jobbet satt det en lapp nere i trapphuset.
det stog om två stycken män som hade gått runt och frågat en av mina grannar om dom hade betalat Tv licens.
Grannen hade då bett om legitimation men de kunde inte visa det...
På lappen stog det också en beskrivning på hur dom såg ut osv...
Det var dammsugarförsäljarna...jag är heeelt säker.. kände iaf igen beskrivningen..

Idag när jag kom hem kom inte dammsugarförsäljarna..
Undra varför?

Nu måste vi se till att Gavlegårdarna låser dörrarna på nordost igen...synd sånt där...
J***A tyyyper....Suck..

Jag känner mig så otroligt dum...öppnar för främmande människor och tänker inte på vad som hade kunnat hända..
som tur va så hände inget och inget är snott..

Kommentarer
Postat av: Johanna - SHOEBOX

Men vilka creepy typer!

Vi har inte ett sånt där öga, men jag har funderat på att skaffa ett flera gånger...

2008-11-29 @ 09:06:52
URL: http://myshoebox.se
Postat av: Johanna - SHOEBOX

Ja, vi måste nog skaffa ett snart...

2008-11-29 @ 17:01:55
URL: http://myshoebox.se
Postat av: Starlet

Men fy vad hemskt!



Grattis i efterskott förresten. :)

Kram

2008-11-29 @ 22:20:01
URL: http://starletspalace.blogg.se/candy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0